Bismillahirahmannirrahim...

Ya Allah, terima kasih atas segala nikmatmu. Permudahkanlah segala urusanku.. Amin..

Saya Sayang HARIMAU MALAYA!!!


Assalamualaikum.. Salam sedih untuk semua penyokong Harimau Malaya 


http://matcuoi.com Hari ni mungin satu Malaysia sedih bila team kita kalah. Bukan itu je yg buat kita org sedih, tapi reff yg berat sebelah buat kita org mmg kecewa sngt2. Semua pemain dh cuba sngguh2, dah main dgn baik, tapi keadaan reff pulak yg memungkinkan player hilang smngat nak main. Sudahnya, Malaysia kalah 2-0 ke tangan Thailand yg main kotor. Dekat twitter, mmg bersepah org sumpah seranah reff. Kalau ikutkan aku pun nk sumpah seranah jugak, tapi.. tak baiklah...

Setengah jam sebelum bola stat, memang aku dah tunggu depan tv. Smangat weyh nak tengok dgn harapan nk pasukan kebangsaan menang. Mula2 game aje Thailand dah asyik serang dn pengadil berat sebelah. Mula2 game, pemain pertahanan Malaysia, yg merupakan pemain feberet aku jugak, kena kad kuning. Belum habis masa pertama, dia dah kena kad kuning kedua sekaligus dapat kad merah dan kena buang padang. Untuk kad kuning kedua, memang menjadi tanda tanya sangat, sebab bukan player kita yg buat salah tapi player kita yg kena layang kad. Akhirnya, Malaysia trpksa bermain sepuluh orang je bila Fadhli Shas kena buang padang. Masa tu memang aku nak menangis sangat2 bila tengok muka Pali yg jelas sedih dan sebak gila. Mana taknya, tak buat salah tiba2 kena buang padang. Kalau korang tengok bola masa tu, memang korang pun sebak tengok muka Fadhli Shas. Dia tu dikategorikan pemain pertahanan yg kental. Banyangkan bila dia tak ada, memang goyahlah pertahanan kita.

FADHLI SHAS. SALUTE YOU!


Malam ni, satu pujian yg teramat2 tinggi boleh diberikan kepada Farizal Marlias. Dia memang terbaik malam ni walaupun dah dua gol bolos. Ada satu situasi tu, dia rela mukanya ditendang semata-mata tak nak lepaskan bola yg ada dalam pelukan dia. Sebab tu aku tahu yg player kita mmg sungguh2 main malam ni dn memang sebak sangat2 bila tengok semua muka player hampa sbb kalah. Kecewa plus geram sebab reff berat sebelah. Nak menangis , tapi tak ada air mata pulak...

FARIZAL MARLIAS. YOU TRY YOUR BEST BRO!!


Walaupun Malaysia tak layak nak pergi final dan memang takkan dapat jadik juara, bagi aku.. dia orang tetap juara dalam hati Ultras Malaya. Aku kecewa sbb dia orang kalah, tapi aku tak kecewa dgn cara dia orang bermain. Aku yg tak duduk atas padang mmg boleh komen mcm2, tapi aku tahu dia org bertungkus-lumus nak carik gol atas padang yg macam sawah padi tu. Dia orang teraniaya dan insyaAllah dia orang juara tahun depan!

Aku ingat lagi masa final AFF tahun lepas. Itulah pertama kali aku tengok bola 90 minit lebih  tanpa bergerak daripada depan TV. Masa tu, aku ingat lagi yg jari aku mmg tk henti2 mngigil bila tengok bola. Tapi berbaloi sbb team kita menang. Lepas menang tu, dua hari senyum aku tak surut2. Memang seronok yg teramat sangat. Dan,bila kalah ni, memang kecewalah. Tapi... tahun depan ada lagi. Dan... aku sayang pasukan kebangsaan aku! Saya sayang Harimau Malaya!!!

http://matcuoi.com    selamanya HARIMAU MALAYA!!!

SAYA MENYORAK BILA MENANG, DAN SAYA AKAN TETAP SOKONG WALAUPUN PASUKAN SAYA KALAH!!!!