Bismillahirahmannirrahim...

Ya Allah, terima kasih atas segala nikmatmu. Permudahkanlah segala urusanku.. Amin..

Pertama Kali..

Assalamualaikum! Heyya!

Hari ni dalam sejarah banyak sangat benda yg pertama kali aku buat. Firstly, aku ke pejabat untuk urus pasal semakan semula keputusan pekse aku tu. Then, masa nak isi borang tu, konformlah banyak benda yg aku tak tahukan? Jadi, pertama kali aku pergi jumpa cikgu Zainab dan bercakap dengan dia. Haha, walaupun aku memang pelajar sekolah tu, tapi aku tak pernah pun duduk satu meja dan bercakap dengan dia. Dia yang tolong aku untuk isi borang tu. Nak harapkan kerani? Hampeeh!!

Bercakap pasal kerani, memang aku geram sangat2! Sebab aku geram dengan manusia yang tak menjalankan kerja. Sepatutnya, kalau ada pelawat yg masuk dalam pejabat, dah semestinya itu kerja kerani untuk layan pelawat. Ini tidak, aku duk tercongok depan kaunter di boleh selamba gajah je duk wak kerja. Aku pun terpikir, aku ni ada rupa patung ke kat depan tu? Nasib baiklah ada cikgu Zainab, dia yg bawak aku pergi masuk bilik dia dan terangkan cara2 nak isi borang tu. Huh, kerani saje, tapi dok ahu bnde. Awok tu mkn gaji, wak ar kerje. Lepas tu kan, yg buat aku bengang tahap dewa kelapannya, masa aku duduk dekat depan kaunter untk dpatkan cop pengetua, sorang kerani pon x layan aku. Bukannya aku tak panggil, tapi bila aku panggil tu, aku rasa macam aku tengah bercakap dengan pintu! Then, daripada aku tercongok je, aku pun masuklah dekat dalam, mintak tolonglah salah sorang pekerja lelaki kat dalam tu untk dapatkan cop, nasiblah pekerja lelaki tu ok je. Masa aku tengah tunggu pekerja tu dapatkan cop, ad sorang mak cik ni, yg sedari tadi mcm tk nampak aku ttibe suh aku tnggu dekat kaunter sbb tk boleh dduk dalam kawasan pkerja. Masa tu, dalam hati aku laa, aku ckp, "Eh, nmpak pulak aku. Tadi buat2 tk nmpak!" Mmg siyes, bengang giler!!!!!!!!!  Ah! Sumpah, aku malas lagi nk berurusan dgn pejabat!

Ok, lepas pergi pejabat.. AKu pergi PPD untuk isi borang skolah Elit/Premier. Dan, inilah kali pertama aku menjejakkan kaki ke Pejabat Pelajaran Daerah. Sekejap je la aku ada dekat situ sebab nak isi borang jer. Lepas pergi PPD, aku pergi pejabat pos dan ini jugak adalah kali pertama aku menjejakkan kaki kep pejabat pos Chukai walaupun aku dh duduk kat sini lebih sepuluh tahun. Hahaha. Dalam pejabat pos tu, pertama kali aku beli 'Wang Pos', pertama kali aku beli 'Setem' pertama kali aku pergi 'Pos Surat' . Haa.. Semuanya pertama kali.. 

Urusan pasal sekolah dah selesai. Tapikan, bila dah mohon barulah aku dapat buat keputusan yg aku mmg nk stay dekat SIS. Aku tak nak kemana-mana sekolah lain kecuali SIS. Siyes, aku sayang nak tnggalkan sekolah yg bagaikan neraka pada aku dulu tu. Betul cakap orang, jangan benci, nanti sayang. Nah, itulah yg terjadik pada aku. Mula2, bukan main sumpah seranah dekat sekolah tu, sekarang, bukan main sayang lagi nak tinggal. Hahaha. Huhuhu..
Aku berharap, asrama SMC dah penuh sepenuh2nya. Sama jugak dengan asrama Mak Lagam! Pasal apa nak jadik dekat SIS nnti, aku tak nak pikir banyak. Aku tak nak aku terpaksa tinggalkan kawan2 aku semata2 aku nak jauhkan diri dari H. Kalau betul aku dengan H akan perpisah, biarlah dia yg akan tinggalkan sekolah tu tahun depan. So, aku akan berpisah dengan dia tanpa perlu berpisah dengan kawan2 kesayangan aku. GudBye H!! :)